frantisek kmet

FIA Central European Zone, zdá sa, zažíva v týchto týždňoch krušné chvíle. Od začiatku sezóny seriálu C5 – E 2 CEZ Historic Hill Climb 2018 sa až do jej ukončenia záverečnými pretekmi v Taliansku šíri hlavne medzi pretekármi hlasná šuškanda, že do výsledkovej listiny boli nespravodlivo pridelené body po pretekoch 22. apríla v rakúskom Tulwitzi. Prečo?

Podaktorí zahraniční pretekári portálu Športlandia.sk tvrdia, že vozidlo Metalex MTX 1 – 06 pretekára Miroslava Čiliaka bolo pred pretekmi prebraté do kategórie C5 E4 – 1 600 kam patrí. Vo výsledkovej listine bolo hodnotené a obodované v kategórii C 5 – E 2 – 1 600 čo, samozrejme skresľuje celkové záverečné hodnotenie seriálu kategórie C 5 – E 2 – 1 600.

Okrem toho 26. augusta toho roku našli na štarte Ústeckej súťaže v Českej republike technickí komisári pretekárovi Miroslavovi Čiliakovi v pretekoch C5 – E 2 – 1 600 viacero technických porušení na jeho pretekárskom automobile, ktoré tento pretekár ani na výzvu spomenutých komisárov do začiatku štartu neodstránil a pretekal prakticky systémom podvodu voči stanoveným pravidlám. FIA Central European Zone preto zaregistrovala protest, ktorý je stále v riešení.

V podaktorých slovenských médiách už odznelo, že Miroslav Čiliak zo Zvolena je v tejto kategórii majstrom Európy, ale v skutočnosti podľa nám dostupných informácií konečné výsledky C5 – E 2 Historic Hil lClimb 2018 ešte oficiálne nikto z kompetentných nevydal. I keď titul majstra Európy do Slovenskej republiky aj v roku 2018 poputuje.

Jeden z českých pretekárov, ktorý získal vyše 30 bodov v seriáli 14. pretekov, ktoré sa konali toho roku v Rakúsku, Poľsku, Taliansku, Českej republike, Bosne a Hercegovine, Slovinsku a v Slovenskej republike a mohlo by mu v spomínaných majstrovstvách veteránov historických vozidiel v jazde do vrchu patriť miesto medzi prvými štyrmi v poradí nám tvrdí, že športovým víťazom, ktorý ctí na každom podujatí fair – play súperenie, je pre okrem už spomenutého Čiliaka u ostatných súperov – veteránov, reprezentant slovenského Autosportu František Kmeť.

Keď sme banskobystrickému rodákovi, viacnásobnému majstrovi Slovenska v jazde do vrchu takto napísaný rébus obsiahnutý už v titulku dali k nahliadnutiu, chvíľu sa zamyslel aby sucho skonštatoval: „...žiaľ, dnes má aj motoršport veteránov svoje výsledkové záhady..“

V danej chvíľke sme už na vicemajstra Európy, ktorého charakterizuje hlboká tajomnosť myšlienok, ľudská dobrácka príťažlivosť a bezodná vášeň k pretekárskym autám, nedobiedzali. Keď prebral za rok 2015 spomenuté vysoké ocenenie z rúk prezidenta Medzinárodnej automobilovej federácie a farebný časopis Svet športu ho zaradil do rubriky: Legendy motoršportu, sotva niekto tušil,že vtedy napísané: „ ....história nie je v prípade automobilového športu ligová futbalová tabuľka.“ Tá história je ešte oveľa viac. Popisovaný stav jedného ročníka Historic Hill Climb donútil hľadať pravdu publicistikou aj medzi motoristickými veteránmi, čo sa už týmto vstupným príspevkom stalo. Veď slovné spojenie - slovenský reprezentant – nemôže zneužívať nikto, aby robil zlé meno nášmu národu medzi Slovákmi i v zahraničí.

Jozef Mazár

Popis k titulnej fotografii:
Kde zaviezlo toto pretekárske vozidlo Františeka Kmeťa v zóne strednej Európy medzi veteránmi kategórie C5 - E2 HistoricHillClimb sa čitateľ dozvie z ďalších pripravovaných príspevkov na danú tému. Budú písané tak, ako ich písal v tomto roku počas aktívnych podujatí FIA CentralEuropeanzone pretekársky i funkcionársky život sám.
Foto: archív Športlandia. sk

JSN Megazine template designed by JoomlaShine.com